Scurtă recenzie a noului album Vama, 2012

By | Spuneri

Înainte de toate, aş vrea să vă spun că această recenzie se bazează strict pe impresia mea, personală, de ascultător a trupei Vama Veche şi acum Vama, fără vreo cunoştinţă de muzică, cum ar fi tonalităţi, cum să se interpreteze mai bine şi alte lucruri de genul. Sunt doar un ascultător, dar pot spune că unul cu experienţă în genul în care Vama a scos acest disc.

Bun, am aşteptat data asta de când s-a anunţat CD-ul. Mare anunţ mare, băieţii şi-au schimbat stilul puţin, avem un disc mult mai rock, nu au ales să facă “blat” în muzică, media urlă cu noul lor album şi cu concertul de lansare şi aşa mai departe. Este cel mai mediatizat album Vama, trebuie să recunoaştem, iar această mediatizare o consider benefică nu numai pentru trupă, dar şi pentru acest gen de muzică în România.

Mă duc la ora 10 să cumpăr Vama de la chioşc. O cumpăr, aştept să termin orele şi să termin meditaţia, ajung acasă, pun căştile pe urechi şi îi dau drumul la audiţie. Frumos început de album, melodia “Regatul meu pe un vis” este perfectă pentru a da startul unui maraton de 14 melodii, cât conţine discul. De data aceasta observ o mai multă flexibilitate în versuri din partea lui Tudor Chirilă, nu mai vorbim de Dumnezeu, vorbim de om, vorbim de noi şi lupta noastră cu dragostea, lupta noastră cu noi.

Aşa este de fapt întreg discul, pe alocuri cu interpretări mai personale ale frontman-ului, Tudor Chirilă. Compoziţia este şi ea mult mai bună, găsim părţi simfonice pe lângă cele obişnuite de chitară, tobe, bass şi sintetizator. E un album bun, ce să mai, însă pe mine m-a dezamăgit pe alocuri. Are acel ceva de afară, dar nu în totalitate cum mi-aş fi dorit. Acel ceva ce se produce des în State şi ce eu am ascultat încă de prin 2009 de la trupele de acolo, trupe precum Sparks the Rescue, The Friday Night Boys etc, numai că aceste trupe iroseau efectiv bunătate de producţie pe melodii despre fete şi adolescenţă. Mi-aş fi dorit să aud totuşi mai mult, să dea mai mult, iar eu consider că nu acestea au fost limitele lor, aşa cum a spus Tudor la Radio GSP pentru acest disc.

Piese care mi-au atras atenţia în mod special: Regatul meu pe un vis, Fata în boxeri şi în tricoul alb, Rolul Soarelui şi Să dansăm.

Ți-a plăcut? Spune-le și altora
libris.ro