Ghid de AdBlock

By | ExtraOnline

În ultima perioadă am fost martori, ca utilizatori de internet, la tot mai multe site-uri și publicații care s-au întors „împotriva” AdBlock-ului.

Discuția a fost pornită încă de acum câțiva ani când domeniul de banner advertising a început să piardă teren din pricina programelor de adblock pe care tot mai mulți am început să le folosim.

De ce?

Pe de-o parte, statisticile spun că ne-am săturat de atâta reclamă negativă și intruzivă. Tot mai multe publicații, mai ales aici, în România, au început să utilizeze bannere care să pericliteze informația.

Asta schimbă clar percepția consumatorului față de un brand.

Știți și voi, acele imagini animate care intră peste textul unui articol pe care-l citim, or video care se întrerupe la mijloc pentru 30 de secunde de publicitate. E printre cele mai enervante chestiuni pe internet.

Pe de altă parte, utilizarea în masă a acestor programe a adus cu sine și căderea unor site-uri mai mici, fie ele chiar bloguri, care utilizând reclamă prin bannere, chiar dacă nu intruzivă, realizau un mic / mare venit pentru beneficiari.

Astfel că am ajuns să ignorăm cu totul acest domeniu, de altfel pentru cei care lucrează în advertising, deloc de lepădat.

Mai vrei să mai vezi un banner ca să fii actual cu piața. Să vezi ce s-a mai implementat nou, ce metode de bannere au mai realizat iscusiții în așa ceva etc.

Plus că, nu toate site-urile sunt chiar așa de nesimțite cu asta.

Publicații de genul Forbes, New Yorker, New York Times, Washington Post, Gizmodo, Ars Technica au început să trimită notificări privitoare la AdBlock. Asta a fost prima măsură.

Așa cum un script a fost realizat pentru a exclude codurile html, java, php de banner, la fel s-a realizat unul și pentru detectarea unui browser ce utilizează adblock.

A doua măsură a fost aceea de a obliga vizitatorul să întrerupă activitatea programului de adblock pe respectivul domeniu pentru a te putea bucura de informație.

E fair. Publicația câștigă bani din publicitate, supraviețuiește, tu nu ai vreun abonament la ea, deci măcar lasă publicitatea s-o vezi ca să te „bucuri” de informație.

A treia e și mai interesantă, mai ales că nu-i o masură luată împotriva adblock, ci chiar implementarea lui în codarea unor browsere: Opera, Chrome.

Cele două, de Chrome nu știu sigur, știam că există niște teste, au implementat treaba asta. Opera are adblock la pachet și am primit destule notificări să-l dezactivez când navigam pe net.

Și de aici mi-a venit ideea unui ghid. Mă rog, ghid e mult spus.

Sunt site-uri care au reclamă intruzivă, altele care nu au. La fel sunt site-uri unde reclama nu intră peste conținut, dar e efectiv pe tot site-ul. Și bipăie, și țopăie și-ți ia ochii și concentrarea.

Cum folosesc AdBlock

  1. Publicațiile importante pe care le citesc și care-mi cer dezactivarea extensiei de AdBlock, o fac. Pe tot domeniul. Dacă reclama e intruzivă, renunț cu totul la a mai citi ceva acolo. Dacă poate fi ignorată, încerc tot ce pot în schimbul informației.
  2. Sunt site-uri care-ți cer local să dezactivezi extensia. Atunci o dezactivez doar pentru pagina respectivă, nu pentru întreg domeniul. Apăs „Don’t run on this page” și aia e.
  3. Uneori, pe bloguri mai ales, unde mă aștept să nu existe reclamă pe jumătate de pagină, dezactivez periodic extensia mai mult din curiozitate să văd cu cine are campanie respectivul blogger.
  4. Mai sunt cazuri unde dezactivez și activez la loc extensia, în funcție de site și de restricțiile acestuia. Dacă e vorba doar de ceva mic, un download sau ceva, care necesită dezactivarea extensiei, o fac doar pentru acea acțiune. După o activez la loc.
  5. De regulă fac „internet surfing” cu extensia activată. Pe orice site. Dezactivez numai când sunt obligat și am nevoie de informație sau din curiozitate. Și de obicei sunt curios. 😀

Cam asta e. Practic recomandarea mea ar fi să nu îl ții pe AdBlock de sfânt. Mai ales dacă ai tangențe cu domeniul online advertising.

În rest, fiecare după cum vrea. Există și anumite restricții pe anumite tipuri de bannere pe care le poți bloca.

Făceți-vă timp și jucați-vă un pic cu o extensie de adblock. Are destule chestiuni interesante.

Ți-a plăcut? Spune-le și altora
libris.ro

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.